Varför denna brådska?

Precis suttit och kollat runt lite på facebook bland alla gamla "vänner".

Vad händer med alla?
Alla ploppar ut ungar till höger och vänster.

Känns konstigt att alla har så bråttom med att skaffa barn.
Varför har folk så bråttom med att binda upp sig för hela sitt liv?
För att skaffa barn är ju verkligen ett "lifetime"-uppdrag.
Ingenting som man kan springa ifrån när det börjar bli jobbigt.
Eller när det inte är roligt längre.

Och visst förstår jag charmen med att skaffa ett barn med den man älskar,
men kan faktiskt inte förstå varför det måste ske så fort.

Den tiden av ens liv INNAN man t.ex. skaffar barn, den tiden är rätt kort.
Så varför inte njuta av den tiden. Förlänga den tiden lite.
För tiden EFTER kommer att bli så lång. Inte menat på något dåligt sätt,
men så är det ju. Tiden EFTER kommer bli mycket längre än tiden INNAN.
Förhoppningsvis.

Jag säger absolut inte att de där "vännerna" via facebook gör fel.
Känner de för att skaffa ungar så ska de absolut göra det.

Men om jag ska vara riktigt ärlig så kan jag inte förstå det.
Kan inte förstå brådskan i det.


Kommentarer
Postat av: Mor

Man ska absolut tänkt genom beslutet massor med gånger innan man skaffar barn. Jag måste dock säga att jag är tacksam för att jag inte tänkte så länge, för annars hade jag inte haft varken dig, Sanne eller Frida.

Ni är det bästa jag gjort - ever!!

2010-04-15 @ 22:48:30
Postat av: Mia

Sitter här å slösurfar och hamnade här ... på ett gammalt inlägg men kommenterar ändå :-) Håller med dig, ingen anledning att brådska för mycket, men samtidigt är det dumt att vänta för länge som en del gör och tror att det ska gå att planera in kottarna, när det kanske tar flera år att få till dem ... Jag gifte mig ju vid 25, fick barn vid 26,5. Kändes alldeles lagom för mig :-) Vi sa ju "nu som tidigast" också tog det sig direkt hupp Men så blev ju jag å Niklas ihop redan 1998 också harkel Shit ... 12 år! ;-) Puss puss sötaste du :-) När du väl bestämmer dig för kids är vi dock redo att gulla hihi

2010-08-09 @ 20:29:21

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0