Ute och glider...

Idag var jag och Niklas ute och provade åka längdskidor på Viksjö Golfklubb. Fick låna pjäxor och skidor av Niklas föräldrar, så vi svängde inom där först.

Eftersom jag stod på vanliga skidor första gången för 2 år sedan så kändes det ju väldigt skumt.
Att ha ett par långa platta plankor på fötterna...
Det känns otroligt otympligt. Och hemskt osäkert när det glider fort. Inte stannar man eller bromsar ner farten när man lutar sig bakåt heller. Det går bara fortare och fortare tills man blir rädd och ramlar.
Men efter en tur runt så skickade jag iväg darlingen på eget håll. Då jag åkte själv och inte kände någon press gick det faktiskt mycket bättre. Om några gånger så kanske man känner sig säker.

Men nu börjar det ju töa. Var tog alla minusgraderna vägen?
Hade ju hoppats på fortsatt kallt och fint vinterväder.


Kommentarer
Postat av: Mammi

Du kommer att bli en fena på detta.

Minusgraderna kommer nu i veckan igen,

så håll ut. Ska du öva upp dig inför

skidsemestern? Funkar det inte -

ta med pulkan! :)

Jag gillade verkligen meningen där du

skrev att det inte hjälpte att luta sig

tillbaka. Jag fick en jättefin bild på

dig i huvudet, där du smått desperat

lutar dig baklänges och far i backen så

det ryker om det. :)

2010-12-06 @ 15:21:46
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0