♥ Dag 1 – Presentera mig själv

Mitt namn är Linda och jag är precis fyllda 24 år. Är född och uppväxt i Skåne, framför allt i lilla Kävlinge, men senare även bosatt i Höör och i Lund. Är utbildad undersköterska från gymnasiet och har jobbat inom vården sedan studenten år 2005. Samma år tog jag även körkort.

I augusti år 2007 packade jag väskorna och flyttade upp hit till den stora huvudstaden Stockholm för att bo och jobba här. Det blev på en kardiologavdelning på St Görans Sjukhus på Kungsholmen. Ett privatägt sjukhus där jag fortfarande jobbar kvar.

Kvar hemma i Skåne har jag min pappa i Höör och resten av familjen (mamma med sin sambo och mina två småsystrar) i Eslöv. Uppe i Stockholm har jag blivit lyckligt sambo för inte så längesedan. ♥

Började att må rätt dåligt under sommaren och är fortfarande inte helt stark i min självkänsla och mitt självförtroende. Det har därför fallit sig så att den förr så partyglada tjejen hemma från Skåne har blivit lite av en soffpotatis. Inte för att jag har något emot det, utan njuter av sambolivet till tusen.
Party livet är inte längre så högt värderat. Inget som jag sörjer.

Andra saker som kan vara intressant att veta är att jag funderar på att byta jobb. Kanske inom något nytt inom vården. Kanske skulle man börja plugga!? Det är mycket tankar, men jag orkar inte ta tag i det just nu.
Hoppas att lösningen snubblar över mig istället för tvärtom.

Bjuder på en bild från när jag var nyinflyttad till Stockholm.
Längesedan nu.. tiden går så fort.


Kommentarer
Postat av: Mammi

Sötis <3

Längtar tills du/ni kommer

ner till jul.

2010-12-03 @ 09:16:41
URL: http://frisali.blogspot.se
Postat av: Sanne

Ah Linda med Lugg :) saknar du den?

2010-12-03 @ 09:46:45
URL: http://mabibu.blogg.se/
Postat av: Nina

Men GUD vilken fin bild på dig!!! <3

2010-12-03 @ 10:27:38
URL: http://ninasskrivarlya.blogspot.com

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0