♥ Dag 16 – Mina dagsrutiner

Oj.. dagsrutiner.
Det var svårt eftersom jag jobbar både morgonpass, kvällspass och nattpass. Jobbar både vardagar och helger.
Men men..

Om man tänker en vanlig dag då jag jobbar morgon ringer klockan redan 05.45. Givetvis snoozar jag till kl 06.00, springer upp för att äta lite fil eller gröt och en macka. Kollar en sväng på datorn eller tvn. Fixar smink, hygien och kläder. Pussar älsklingen hejdå och rusar iväg för att missa tunnelbanan och få vänta i 7 minuter till nästa avgång :P

Om jag jobbar morgon så jobbar jag från 07.00 - 15.00. Så efter det blir det antingen ner på stan eller hem. Eftersom karln slutar ca 17.00 och inte är hemma förrän vid 17.30 eller 18.00 så hinner jag ofta hem och duscha och/eller förbereda mat tills han kommer hem. Vem vet.. kanske hinner med lite tvätt eller städ också för den delen.

På kvällen är det mat med älsklingen vid matbordet - ABSOLUT INTE FRAMFÖR TVN! Älskar verkligen stunden då vi kan sitta ner och prata om hur dagen har varit, för både honom och för mig. Att även om det varit mycket hela dagen och kanske är fortsatt mycket på kvällen, så kan man ändå sitta ner bara vi två. Utan några onödiga ting som tvn eller datorn.

På kvällen har det oftast blivit lugnt. Man tillbringar kvällen i lugn och ro hemma. Har faktiskt blivit mycket mindre "flängande" runt överallt. Jag uppskattar och lägger hellre tiden tillsammans med Niklas.

De dagar då jag är ledig mitt i veckan eller jobbar kväll, passar jag på att träffa vänner på förmiddagen. :) Trevligt med en fika på stan eller en tur ut till underbaraste vännen i Haninge.

FREDAGAR = RÖDVIN!
BRA FREDAGAR = BAG IN BOX RÖDVIN!

Underbart skönt att få komma hem på fredagar då vi passar på att laga lite trevligare mat och njuter av att helgen är på intågande.

På senaste tiden har jag faktiskt utnyttjat min lediga tid till att hitta gym-rutiner. Att hitta tid att springa ner och jaga bort de överviktiga kilona. Och från och med nästa år ska jag verkligen försöka dra med mig min andra hälft. Både han och jag har ju enats om att vi borde försöka gå ner några kilon.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin bild på er 2

2010-12-19 @ 10:42:29
Postat av: Mammi

Åh, så bruna och granna ni är på fotot.

Sötisar!

2010-12-19 @ 11:55:40
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0