♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.

Det är inte min egen bild, men maten vi åt idag så ut nästan såhär.
I helgen har det blivit fisksoppa för hela slanten.
Först en fisksoppa på dopet igår. Sedan tog Niklas syster med sig en fransk fisksoppa - Bouillabaisse - från sitt jobb. Och det var resterna från den fisksoppan som vi åt idag.
Riktigt gott med en klick aioli och en brödbit.


Gick på mitt första nattpass nu klockan 21.00. Eftersom det är första natten så har jag inte riktigt hunnit att "sova rätt" mig. Så om en timme eller så blir det ordentlig mat för min del.
Då blir det våra egna grekiska vitlök och festaost köttfärsbiffar med kroketter och gröna bönor.
Verkligen helt underbart gott. Dock glömde jag bearneise-såsen, så kanske blir lite torrt...

Såhär blev det. Tack Gode Gud för lingonsylt.


Kommentarer
Postat av: Mammi

Fisksoppa är verkligen underbart gott.

Varför i hela friden göra man inte det

oftare??!!

2010-12-06 @ 15:23:37
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0