♥ Dag 5 – Min önske-framtid.

Framtiden. 

Det är så svårt att säga hur man vill ha det.
Det ändras ju så fort ibland, hur man vill ha det.
Då jag var yngre ville jag ha en häst då jag blev stor.
Och vara tillsammans med snyggaste killen i klassen.
De drömmarna är ju verkligen inte aktuella längre.

För bara något år sedan var drömmen att få flytta hit upp
till Stockholm. Nu är drömmen att flytta tillbaka nära familjen.

Och numera önskar jag mig en framtid med en egen familj.
Men en skock ungar, kanske en katt eller hund. Kanske både ock.
Boendes i ett hus, litet eller stort kan kvitta, som sagt nära min familj.
Ett hus eller radhus som ligger i ett familjevänligt område.
Någonstans lugnt och tryggt. Där man kan leva utan att vara rädd
för vad som väntar runt hörnet.

Givetvis önskar jag att jag blir med stabil i mig själv.
Att jag känner att jag räcker till. Att jag är jag och det är perfekt.
Att jag hittar självkänslan och självförtroendet som varit på vift.
Att jag känner mig stark och lugn.
Förhoppningsvis har jag hittat ett jobb som passar mig.
Som jag trivs med och där jag kan utvecklas.
Kanske jobbar jag inte ens kvar inom vården.
Kanske jobbar jag inte ens 100%.
Kanske utbildar jag mig vidare.

Ännu längre fram önskar jag mig barnbarn.
Ett friskt liv, utan alltför mycket tidiga krämpor.
Ett privatliv med massor av vänner och resande.
Kanske inte alltid långväga, ibland räcker korta resor.

Givetvis så önskar jag att, hur nu framtiden än ter sig,
att jag delar den med Niklas. ♥
Han är det absolut bästa som hänt mig och jag önskar att
han alltid kommer att stå där bredvid, vid min sida.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Du kommer att få en fin framtid.

Man behöver inte vara perfekt,

det räcker gott med att bara vara!

Jag hade inte blivit ledsen för fem

öre, om ni flyttat närmre mig. Jag

vill ha nära till dig och eventuella

barnbarn. De är ju livets efterrätt.

Och jag älskar ju efterrätter!:)

Kram

2010-12-06 @ 21:31:17
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0