♥ Dag 6 – Min dag.

Inte mycket till dag idag hörre-ni-ni.
Jag är mitt i mina nattpass, så jag jobbar fram till 07.00 för att sedan springa hem och däcka i sängen. Och där försvinner X antal timmar. 

Det blir ju lite dumt på det viset, när man jobbar natt.
Att man är vaken och alert när alla andra ligger och sover.  
Sen när alla vaknar går man själv hem och drar ner rullgardiner och bäddar ner sig djupt under täcket. Allt för att stänga ute alla ljud och allt ljus, så att man kan sova så länge som möjligt.

 

Idag kilade jag hem efter jobb och hann träffa Niklas en snabbis innan han skulle iväg till sitt jobb. Så det var bara att krypa ner och sova. Vaknade inte förrän klockan var 15, så det var helt klart bättre än igår, då jag bara sov till 12.

 

Då var det bara att fixa lite kaffe och frukost och kolla julkalendern ;) Längtar tills imorgon när de verkar ha blivit fullbokade :D

Blev lite rastlös precis och fick springa ner till affären och handla. Så nu ligger det två fina filmjölksbröd i ugnen och väntar på att bli färdiga.

 

 

Ringde och råkade hamna i groll och tjafs med mamma, både vad det gäller hur jag och Niklas sköter vår gemensamma ekonomi och om planerna på självaste julafton.

Jag blir trött.

Det kommer säkert att lösas på något bra vis till slut, men just nu känner jag att det hade varit bättre om jag bara hade jobbat över hela julen - SOM VANLIGT! Vi får se hur det blir, men antagligen kommer jag inte att lägga mig så ledig under julen som gjorde i år. Kanske var det dumt...

 

Nu ska jag lägga mig på spikmattan ett tag innan bröden är färdiga.

Jag har fått sådan värk i rygg och axlar. Kanske är det bara träningsvärk från vår lilla längdskridsko-tur, men i vilket fall som så tror jag inte att spikmattan skadar. Skönt att få känna hur alla spänningar bara släpper.

 

Sedan blir det svampsoppa och hembakt bröd till mat när "denna dära kärleken" kommer hem. ♥

 

Sedan bums iväg till jobb för sista natten... *yes*

 


Kommentarer

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0