♥ Dag 7 – I min handväska.

Oj oj oj vad det vällde ut saker när jag skulle tömma min handväska. I och för sig så är det en stor handväska, så då är det ju lättare att slänga ner en hel del. Saker som sedan inte plockas bort eftersom dom faktiskt får plats.
Vill bara säga att jag tog bort en pocketbok och kameran (eftersom jag var tvungen att fotografera allt) som annars också låg i väskan.

Annars så ser ni ju vad jag samlar på mig:


Jag har en pocketbok, för tillfället Arto Paasilinnas bok "Livet är kort, Rytkönen lång". Har haft Camilla Läckbergs böcker liggandes i väskan länge nu, men har precis läst ut alla hennes böcker. Men en bok måste alltid följa med. Alltid skönt att fördriva tunnelbane-resandet med.

Sen ser ni att det är mycket dubbletter.
Två stycken kalendrar, eftersom det är precis i överlappningstider i just kalendrarna. Bara några dagar till, sen kan jag lägga undan den för år 2010.

Därefter har jag två skrivböcker, en överstrykningspenna, en blyertspenna och en kulspetspenna (i kalendern). En för avstämningar vid dagens slut. En för mer rejält skrivande. Dumt egentligen att bära med mig den för dagens avstämningar kommer jag ju på nu. Den ska jag verkligen inte lägga tillbaka i väskan.
Varför går jag och släpar på den?

Ett par varma raggsockor har visst åkt med eftersom det är så sjukt kallt ibland på kvällar när man åker hem från jobb.

Givetvis plånboken och mobilen.

Sen råkar jag visst ha en jäkla massa saker till läpparna: En H&M LipTint, ett Lypsyl och ett lipgloss från The Body Shop.
har även en mascara i ett sidofack + Nivea Creme.

Den lilla söta asken med blommor på har jag istället för tuggummi. Där har jag nämligen en massa flourtabletter. Fräscht efter att man ätit och/eller druckit kaffe.

Försöker hålla efter mitt hår bättre än vad jag gjort, så numera ligger Brauns Satin Hair Brush också i väskan. Lite stor kanske, men verkligen skön att ha med sig.

Av säkerthetsskäl har jag alltid med mig mobil laddaren. Har inte riktigt fått kläm på hur mycket batteri som går på mobilen. Surt att stå med en urladdad mobil efter jobb.. så numera har jag den alltid med. Tar ju ingen plats.

Sist men inte minst har jag för dagen köpt med mig Vitamin Well Care. Förskräckligt gott vatten, men lite väl dyrt ändå.

Sådär...

Kommentarer

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0