Dagens tankar kring... att döma

Med tanke på mitt "dagens kloka ord" idag,
 så får jag nog räkna mig till en sådan otrygg människa.
För jag har på senaste tiden kommit på mig själv att ha
otrolig fördomar mot folk.
Vem som helst, folk man möter på stan, folk man jobbar med,
folk man är vän med på facebook.

Jag kan verkligen döma folk med en gång.

Och visst är det hemskt.
För jag själv är ju knappast perfekt.
Det vet jag.

Kanske är det därför jag gör sådär.
För att på något vis få mig själv att känna mig bättre!?

Men det är ju sorgligt.

SKÄRPNING LINDA!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Visst är det så man tänker.

När man är tillfreds med sig

själv behöver man inte "kasta skit"

på andra. Man lär sig av egna

erfarenheter och många goda råd.

Kram.

2010-11-22 @ 13:21:49
URL: http://frisali.blogspot.se
Postat av: Hanna!

Fin blogg du har :-)

Det är så lätt att döma, fast att man inte ska.

Det som din mamma skrev var väldigt klokt, men Linda du är en klok och bra tjej

2010-11-22 @ 18:03:31

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0