Frustrerad

Ibland blir man så frustrerad när man är på jobb.
Inte så mycket på jobbet i sig, utan på kollegor.

Ibland tror jag itne att folk lyssnar på mig.
I vilket fall som så har en del kollegor tendensen
att aldrig svara JA eller NEJ på en fråga.
Istället så spinner dom vidare på ett annat ämne,
eller tar upp en annan sak utan att svara på min
fråga.

Som idag.

L - Radiopanelen på sal 10:4 gick sönder igår. Jag 
skrev felanmälningslapp och la panelen på usk-
rummet. Jag visste inte om det gick att lämna ner 
den under helgen eller om det ska göras på måndag. 
Vet du hur jag ska göra?

A - Men är där inte fler saker som är sönder inne i
pappersförrådet?

L - Det vet jag inte, jag frågade om hur jag skulle
göra med radiopanelen. Ska jag lämna ner den nu
eller vänta tills på måndag?

A - Sen verkar det som att ingen har gått ner med
tvätten till Tvätteriet. Tvätten från Calici-rummen
måste ju lämnas ner men det verkar itne som att
någon vet hur man ska göra.


Jag förstår att det är mycket att tänka på med allt,
men när jag frågar någonting så förväntar jag mig
att få svar.

Såhär har det varit hela förmiddagen idag.
Alla jag jobbar med har en tendens att inte svara.
De flummar iväg på något annat ämne.

Till slut orkar jag inte mer.
Nu struntar jag i att fråga eftersom jag aldrig får
något vettigt svar.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Fråga inte mer, ta reda

på det på annat vis eller

skit i det. Inte lönt att

lägga sin energi på sånt

strunt. :)

<3

2010-11-27 @ 11:56:30
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0