Pizza Kit

Ikväll provar vi:


Längesedan jag gjorde hemmalagad pizza.
Och visst är det enkelt att göra sin egen pizzadeg, men Niklas arbetskollega hade höjt pizza kittet till skyarna, så då måste vi ju pröva.
Inte helt dumt faktiskt, trots att både jag och Niklas blev livrädda när vi skulle öppna den vaccumförpackade degförpackningen.

Vi var inte helt beredda på vaccum-poffen, så hoppade högt bägge två.

Härligt ändå att få göra sin egen pizza.
Varför gör man inte hemmalagad oftare.
Både roligare och godare än de man
hämtar om "femton minuter, en kvart".
Det kommer alldeles säkert bli mer pizzabak i framtiden i detta hushållet.
fast jag står fortfarande fast vid att jag hellre gör allt från botten själv. Så att man vet vad man stoppar i sig.
Känns inte helt okej att öppna en vaccumförpackad pizzadeg... men vem vet. Kanske är det bara jag som tycker det känns olustigt.

Kommentarer
Postat av: Sanne

jag och Jakob testade också de för några veckor sedan, fast det vanliga kittet. Smidigt som fasen och det blir god pizza. Smakar inte som vakum-deg :P (hur det nu smakar?!)

2010-11-07 @ 13:29:19
URL: http://mabibu.blogg.se/
Postat av: Mammi

Hemlagad pizza är sååå gott.

Man får lägga på bara precis

det man vill ha. Man vet exakt

vad där är i och den är rykande

färsk och het när man äter den.

Inte "fesjånken" som köbepizzan är.

2010-11-07 @ 17:05:43
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0