Röstkort

Igår letade jag runt efter mitt RÖSTKORT, men kunde inte hitta det
någonstans. Tänkte nämligen gå och förtidsrösta i Västermalmsgallerian,
så att man har det gjort. Orkar inte lyssna på de här olika debatterna.
Politikerna svarar ändå aldrig på frågor som ställs, utan måste ha gått på
någon "Hur du undviker att svara"-kurs där alla verkar ha fått toppbetyg.

Nej, i år ska jag faktiskt rösta på ett parti som jag aldrig ens funderat på.
Men i år tror jag att det är det bästa valet jag kan göra.

Men det återstår väl att se. Och aldrig kan vi 
väl få veta vad som hade varit rätt och fel.

Dock kan jag inte lägga min röst på Alliansen
eftersom de stöttar "di riiiige".

Framför mig ser jag bara Amerika och deras
sätt att leva, där de rika lever loppan, medan
de fattiga får ha 3 jobb och aldrig träffa sina
barn, bara för att kunna betala räkningar och ställa mat på bordet.

Men USA är ju verkligen ett skräckexempel.
Men jag tror fortfarande att vi alltid kommer att tjäna på alla för en-principen.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Hittade du ditt röstkort?

Annars kan man ringa och få ett nytt!!

2010-09-15 @ 16:16:21
URL: http://frisali.blogspot.se

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0