Vrak?

I söndags och igår kände jag mig som ett riktigt nerv-vrak.
Helt otroligt. Hur osäkerheten kommer över en. Sen bara kommer känslorna
och svämmar över. Tårarna rinner utan att man vet varför.

Eller ja... man vet ju varför. Men allt blir liksom så mycket större än vad det egentligen borde vara. Och det förstår jag ju själv, ändå kan jag inte stoppa dom. De bara väller fram och går inte att hindra.

Och så, när Niklas skjutsade mig till jobb igårkväll, kom jag på att det kanske har med min p-stav att göra. Eller!?
För jag satte in den tisdagen den 25 maj. Och lördagen den 19 juni (nästan 1 månad senare) kom det stora sammanbrottet. Tårarna sprutade och jag mådde rent utsagt skit, utan att veta direkt varför.
Sedan har det fortsatt såhär fram och tillbaka sedan dess. Jag har stunder som är normala givetvis, men jag känner inte igen mig själv när känslorna bara rinner över.

Obehagligt.

Kanske får jag ta mig tid och ork att kolla upp det där med min hormon-stav.
Kanske är det bara nu innan kroppen vant sig vid alla hormoner.
Kanske är det inte ens den.
Kanske är det bara mycket just nu och jag är "ur form".

Vi får väl se...


Kommentarer
Postat av: Mammi

Du får helt enkelt kolla upp mer om p-staven.

Trist om det är den och den får dig känna så här.

Kram

2010-09-21 @ 11:03:35
URL: http://frisali.blogspot.se
Postat av: Becka

Usch då, det låter inte alls skoj... Du vet fortfarande inte varför du gråter och är ledsen när du har dessa dagar nu?

Det skulle ju kunna vara p-staven.. Kan ju också finnas bakomliggande orsaker, som du inte kan se i sammanhang för tillfället?

Tycker nog du ska börja med att ringa din barnmorska iaf, och se om hon kan ge dig nåt bra råd. Stor kram!!!

2010-09-21 @ 16:14:46
URL: http://bluflowagirl.blogg.se/
Postat av: sanne

För att du förklarar en tråkig sak, så la du in en jätte gullig bild måste jag säga :) :)



Jag går på mini-piller, aldrig haft klydd med dom. Larm på mobilen varjekvälll så man inte glömmer att ta dom :) sen är allt toppen.

2010-09-22 @ 09:41:16
URL: http://mabibu.blogg.se/

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0