Kyckling på längden och tvären

Jag hade verkligen kunnat äta kyckling varje dag.
Det är ju så otroligt gott. Och funkar till allt - potatis, ris, pasta, sallad.
You Name It!

Igår prövade jag att göra en kyckling pastasås som blev riktigt bra.

Du behöver:

3st kycklingfileer
200gr färsk babyspenat
10st soltorkade tomater
3-4dl matlagningsgrädde
2-3 vitlöksklyftor
salt
peppar
kycklingfond efter egen smak


Dela kycklingfileerna i mindre bitar och stek dom i stekpannan.
Blanda i den grovrivna spenaten, de hackade soltorkade tomaterna och matlagningsgrädden. Pressa i vitlöksklyftorna.
Smaka av med salt och peppar.
Ha gärna i lite kycklingfond för extra god smak!

Servera med pasta och grönsallad.




Kommentarer
Postat av: Nina

Oooo vad gott! DET ska jag göra idag! Tack för tipset gullet! <3

2011-02-24 @ 10:06:05
URL: http://ninasskrivarlya.blogspot.com
Postat av: Mammi

Mums vad det ser gott ut.

Det måste jag också prova.

Kyckling är ungefär som med

färs - man kan göra så mycket

med det!!

Kram

2011-02-24 @ 10:16:37
URL: http://frisali.blogspot.com
Postat av: Becca

Åååh jag älskar också kyckling!! Det kan jag äta flera ggr i veckan ;) Och så kan man som du säger variera det man har till så mkt! :)

Kanske ska testa ditt recept då! :)

2011-02-24 @ 11:35:12

Skriv kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0